Wat is Side Marketing en wat kan jij er mee?

Eens in de zoveel tijd komt je een woord tegen wat je al een hele tijd niet gelezen hebt. Vakidioten kennen het woord al jaren. Maar Google heeft er toch wat moeite mee om pagina's vol resultaten te tonen.

Tijd om kort uit te leggen wat Side Marketing is.

Als het goed is ken je wel de sales struikeldraad; stap vier uit het KOsysteem. Je weet wel, dat aanbod wat eigenlijk te mooi is om waar te zijn en het moment om van een lead een klant te gaan maken. Wat nou als jouw draad keurig gespannen is. En er toch simpelweg niemand over die draad wil heen struikelen? Dan moet er toch wat anders gebeuren om de klant binnen te halen. Om die mooie opdracht te krijgen. Of om gewoon met een mooie omzet het jaar af te sluiten.

Side Marketing is je nieuwe vriend!

Jaren geleden was er een software bedrijf lekker aan de weg aan het timmeren. Leads kwamen binnen, conversies waren goed maar het moest toch veel beter kunnen? Een stuk harder groeien dan normaal. En zo zag Website Grader het levenslicht in 2007 als bij-bedrijfje van Hubspot. Vier miljoen leads verder kan je nog moeilijk spreken van een even er-bij-bedrijfje en is Side Marketing een normaal woord geworden. We pakken dus niet een klein stukje van je hoofdproduct om de sales struikeldraad mee in te richten. Nee, dit gaat veel verder. Je richt een apart bedrijf op met maar één doel:  leadgeneration, meer leads voor het moederbedrijf.

Blockchain en Side Marketing

Als je vaker een blog van mij hebt gelezen weet je dat ik fan ben van het bouwen van je eigen start-up binnen je eigen bedrijf. Re-Start-Up je eigen bedrijf. Afgelopen weekend was dan ook een mooi moment om een succes te vieren. Ik heb een bedrijf geholpen met hun marketing en salesplan scherp te krijgen. En dat hebben we gedaan door na jaren een tak van het bedrijf af te splitsen binnen het bestaande bedrijf. En blijkbaar was ik dus bezig om een Side Marketing Systeem op te zetten.

Verder zie ik bijvoorbeeld dit jaar overheid, infra, verzekeringsbedrijven en banken ineens eigen blockchain projecten starten. Vanuit een bestaand verhaal kijken hoe je nieuwe toepassingen slim kan inzetten. Even een proof of concept. Let wel op dat Side marketing niet iets is wat je even “on the side” doet. Zo’n eigen startup heeft je volle aandacht nodig.

Handige voorbeelden

Inspiratie kan je halen uit het verhaal van Brian Halligan en Dharmesh Shah van Hubspot. Hoewel ik denk dat 't veel leuker is om te kijken in de toekomst. Daarom twee voorbeelden van nieuwe projecten. De eerste is Coverr.co waar je prachtige filmpjes kan downloaden, compleet rechten vrij, voor bijvoorbeeld je website. Coverr is gemaakt door de memsen van Veed.me .

Een ander voorbeeld is Game of Hacks. Het cyber beveiligingsbedrijf Checkmarx bracht een spelletje op de markt waar mensen leren om fouten in broncode te zien. Binnen 24 uur waren er 35.000 mensen aan het gamen en daar kwamen weer duizenden leads uit voor Checkmarx.

Tot slot

Je successen vieren is belangrijk en nu is het weer maandag. Vol aan de bak met nog meer mooie plannen maken. Door te bloggen over dit soort onderwerpen past Linkedin automatisch mijn tijdslijn en newsfeed aan. Ik ben benieuwd hoeveel artikelen er voorbij gaan komen over blockchain side marketing.

Wil je ook Side Marketing in jouw bedrijf toepassen maar heb je geen idee waar je moet beginnen?

Bel dan gerust even 085-4012396


E-mail: erik@hetdagdeel.nl

Erik Broekhuijsen

Internationaal Bedrijven Expert ★ Plannenmaker ★ STO ICO Research ★ Blockchain Model Canvas ★ Business Development ★ Founder of the BlockchainclubGolfmarketing

follow-me-linkedin

Vragen en Opmerkingen

Vragen en Opmerkingen

Geen Opmerkingen.

Verstuur een opmerking