Concepten

Concepten

SERVICE OVERVIEW

Concepten. Het gat in de markt. Vind dat maar eens!

Uiteraard zijn er technieken om een gat in de markt uit te rekenen zoals Blue Ocean. Maar dan nog moet je ergens een concept van kunnen maken.

In de loop der jaren hebben we heel wat concepten mogen bedenken, bijschaven of overhoop halen. Je wilt een nieuwe formule bedenken of je bestaande formule aanpassen. Misschien wil je ook wel dat je bedrijf weer gaat lopen. Het hoeft niet altijd een vermogen te kosten. Na jaren lang marketing en online concepten te hebben bedacht voor TV weten we ondertussen dat met een beetje herrie je al een heel eind kan komen.

Een open blik hebben voor maatschappelijke ontwikkelingen en kennis van nieuwe technische mogelijkheden.

NIEUWE WERELD - NIEUWE WAARDES

Wat zou je gast echt leuk vinden? Wat valt er te beleven in de tent? Allemaal vragen die we gaan verwerken in een heldere buyer persona. Een horeca concept met een sterke marketing formule. Het klinkt simpen maar in de praktijk is nou net die marketing waar het meestal mis loopt. Beleving creëren en aandacht trekken, daar gaat het om. Een perfecte keuken die alle gasten een reden geeft om terug te komen.

Steeds vaker kom je bedrijven met impact tegen. Sociale impact, duurzame impact of gewoon een product of dienst wat zo goed een probleem op lost en rekening houdt met alle stakeholders dat het binnen de korste keren draagvlak heeft en houd.

Natuurlijk is een product soms spontaan een schot in de roos. Denk aan Tony’s Chocolonely. Je kan er ook voor kiezen om eerst de basis in orde te hebben. Wie is je ideale klant. Die buyer persona. En welke stappen gaat die straks doorlopen. De customer journey.

Als je weet dat de favoriete kleur van jouw Buyer Persona blauw is, dan hoeft het straks bij de uitvoering van het concept geen discussie meer te zijn of je voor het zand of het water thema kiest.

Iedereen kan vandaag het idee krijgen om een hamburger tent te openen. Maar Mc. Donalds is een concept. Een heel verhaal met visie en structuur. Zo is Chick-fil-A ook een concept, schaalbaar en dupliceerbaar. Hoe komt het dat we bij Domino’s gelijk een idee hebben waar het over gaat. Of concepten zoals Autotaalglas en Bruna. Ben jij benieuwd of jouw bedrijf eigenlijk wel een uniek concept heeft? Of ben je op zoek naar je competive advantage? Misschien wil je uitzoeken of jouw concept nog wel aansluit bij de huidige markt. Hoe zit het met je storytelling en raak je wel die emotionele snaar? Een update van je business model canvas kan dan een eerste stap zijn voor verdere groei van je bedrijf.