Social Selling

Hoe laat je LinkedIn viraal gaan?

Goede marketing en sales kunnen een onderneming laten groeien. Hoe doe je dat dan met social media? En waarom gaat een bericht op LinkedIn viraal?

Boek een inspiratie middag met ondernemer en bedrijvendokter Erik Broekhuijsen. Hij neemt je mee naar de basis van marketing en sales in een actieve workshop. Een middag vol toepasbare tips om van jouw team een geoliede machine te maken. Ook op social media.

Word jij ook zo moe van al die coaches?

Van die coaches die, als je goed kijkt, er zelf niet zo heel veel van bakken… Binnen een week had ik 159.354 views op mijn LinkedIn post. 4032 duimpjes, 303  commentaren en 241 keer opnieuw gedeeld. En wat dat deed voor mijn bedrijf was onvoorstelbaar.

Je zou dus mogen zeggen dat mijn berichtjes op social media, in dit geval LinkedIn, lekker aanslaan. Ik had de afgelopen tijd vaker voor mijn doen hoge scores. 20 of 50 duizend views werd bijna normaal. Maar door de 100.000 grens was ook voor mij nieuw.

Nou komt natuurlijk het leuke: ik ben helemaal geen LinkedIn coach. Wat ik wel doe is het ouderwetse uitgangspunt “als mensen je website leuk vinden, vindt Google je ook leuk” toepassen op LinkedIn. En daarom begon ik dit stukje even met een zucht. Zo moe van al die experts die als ik dan kijk zelf 3 duimpjes op hun blog hebben. Van die guru’s die mij vertellen dat mijn post niet klopt, je nooit dit of juist altijd dat moet doen om “het algoritme te kraken”.

Wat een onzin 🙂

Ik schrok van het resultaat want ik kreeg gelijk op de eerste dag ineens ruim 600 bezoekers meer op deze website HetDagdeel.nl  En dat zorgde weer voor dagelijks een stroom van aanvragen, goede gesprekken en 5 hele nieuwe leuke projecten die ik samen met mijn team mag gaan uitvoeren de komende maanden.

Ben ik nu LinkedIncoach? Haha zeker niet, eerder ervaringsdeskundige. Want als marketeer heb ik natuurlijk wel geprobeerd mijn laatste successen te ontleden. Is het dupliceerbaar, is het schaalbaar? Is het herhaalbaar? Dat zijn vragen die voor mij interessant zijn om te onderzoeken.

  • Wat maak een post voor mij een goede post?
  • Waarom slaat een bericht ineens wel aan?
  • Hoe zorg je dat je in de belangstelling blijft staan?
  • En contact krijgt met voor mij perfecte klanten?

Daar ben ik ondertussen uit. Ik heb een blauwdruk gemaakt van “best practice” stappen. En die deel ik met jouw team in een inspiratie middag. We gaan het in het begin vooral niet over LinkedIn hebben. En ook niet over selling. En ik leer je hoe je afscheid kan nemen van Unique Selling Points en juist de kracht van Unique Buying Points kan inzetten.

Wil je de theorie leren achter dit verhaal? Lees dan hieronder verder en wie weet tot snel!

 

Wat gaan wel doen?

Ruim twee weken voorafgaande aan de inspiratie middag is een intake van 2 uur. Erik komt kennismaken met het management team, hoort de uitdagingen en inventariseert waar de kansen liggen. De middag zelf is van 13:00 tot 17:00 uur en kan bestaan uit één of meer onderwerpen zoals:

  • Social Sellingje verhaal vertellen op social media. Iedereen lijkt er druk mee maar hoe krijg je nu meer omzet?
  • De Ideale Klant – wat is nu precies een buyer persona, wat moet je er mee en hoe maak je hier een avatar van die aansluit bij jouw product of dienst.
  • De Perfecte Positionering – geef jij wel een goede oplossing voor het probleem van je klant?
 
 

Wie doen er mee?

Een inspiratie middag marketing en sales is uitermate geschikt voor teams tussen de 6 en 12 personen. Ook na bijvoorbeeld een overname waar twee teams samen komen is het goed als iedereen dezelfde taal spreekt. Als bedrijvendokter weet Erik Broekhuijsen als geen ander mensen te inspireren om in beweging te komen.

 

Wat levert het op?

De middag is interactief. Je krijgt dus een stukje theorie, lekker aan de slag met workshop elementen, je hersens kraken met brainstormen en vooral heel veel fun. Aan het eind van de middag heeft het team helder gekregen:

  • Waar het bedrijf staat
  • Wat de stip op de horizon is
  • Waarom we iedere dag mogen doen wat we doen
  • Hoe we met zijn allen het collectief gedragen doel gaan halen

De middag is vrijwillig maar niet vrijblijvend! De bijdrage voor een inspiratie middag in Nederland tot 12 personen is vanaf € 3500,= excl 21% BTW.

Als locatie kan gekozen worden voor een royale ruimte bij jouw bedrijf of we wijken uit voor een kleine meerprijs naar bijvoorbeeld een Van Der Valk in de buurt. De inspiratie middag beklijft nog beter als je even weg bent van je werk dus we kunnen ook met het hele team naar bijvoorbeeld Terschelling. En de aansluitende borrel maakt het tot een middag met blijvend resultaat voor het hele team. Kortom in overleg is er veel mogelijk.

Plan jouw team inspiratiemiddag!

Inspiratiemiddag Informatie

Laat even een paar gegevens achter, dan neemt Erik zelf contact met je op. Ons bellen kan natuurlijk ook: 085-4012396.

Wat zeggen anderen?

I found the session with you inspiring. You gave some very good ideas and practical tips on how to approach potential clients.

Goed gesprek gehad vandaag met Erik Broekhuijsen. Hij laat je anders denken en dat biedt weer mogelijkheden.

Erik hielp me in korte tijd helderheid krijgen in mijn businessplan. Hij luisterde goed en was snel in staat al zijn kennis en ervaring aan te spreken op het gebied dat nodig was om mij te adviseren en de volgende stap te belichten. Zeer praktische, actiegerichte punten zijn door hem genoemd, waardoor de horizon weer…

Dank Erik voor je tips en trucs voor mijn bedrijf! Fijn om met je te brainstormen en wat een supergave en bruikbare ideeën, ik ga er mee aan de slag! Warme groet, Ilse Zuurveld ROOZ Amsterdam

Met het KO-systeem weet Erik informatie over bewezen systemen en methodes, op een nuchtere manier te bundelen zodat het begrijpelijk wordt en direct te implementeren is binnen je bedrijf. Met de handvatten die we gekregen hebben tijdens de strategische sessie met Erik, verwachten we op korte termijn onze winst te kunnen verdubbelen en ons ondernemersplezier…