Hotelconcept

Hotel Conceptontwikkeling

Je wilt een nieuwe formule bedenken of je bestaande formule aanpassen. Misschien wil je ook wel dat je hotel weer gaat lopen. Het hoeft niet altijd een vermogen te kosten. Na jaren lang marketing en online concepten te hebben voor TV weten we ondertussen dat met een beetje herrie je al een heel eind kan komen.

Wat zou je gast echt leuk vinden? Wat valt er te beleven in de tent? Allemaal vragen die we gaan verwerken in een heldere buyer persona. Een hotel concept met een sterke marketing formule. Het klinkt simpen maar in de praktijk is nou net die marketing waar het meestal mis loopt. Beleving creëren en aandacht trekken, daar gaat het om. Wie weet ook een perfecte keuken die alle gasten een reden geeft om terug te komen.

Herrie in het hotel

Vanaf ongeveer 2008 was Herman den Blijker jarenlang op stap voor de RTL serie Herrie in het restaurant of Herrie in het hotel. Met de hulp van meneer Rijmers. En Herman was vaak nog geen vijf minuten binnen of hij belde zijn vriendje Erik Broekhuijsen. Erik was dan al met een heel team aan de slag voor een nieuw (marketing) concept.

Trefwoorden: #hotelconcepten #horeca #hospitality

Vraag een specialist om hulp!

Even geen Herrie? Erik Bellen!

Wil jij ook een frisse blik op je hotel, maar dan zonder die camera’s en Herrie?
Neem dan gelijk contact op.

Bel naar 085-4012396 of stuur een email erik@hetdagdeel.nl

 
 

Nieuw Zorghotel Buren op Terschelling

Hotel Buren op Terschelling wordt al sinds 1989 gerund door het echtpaar Hannes en Margreet Smit. In de tijd dat zij begonnen noemde de bank het hotel een overdekte camping, vanwege zijn simpele voorzieningen. Door hard werken en veel verbouwen maakte het hotel in de loop der jaren een flinke metamorfose door, het simpele van 1989 is in 2019 ver te zoeken. Helemaal nu de nieuwe lichting staat te trappelen om het stokje over te nemen.

Dochter Eefje (33) kent het hotel op haar duimpje want ze is immers in het hotel opgegroeid. In de toekomst zal zij het hotel van haar ouders overnemen. Ik heb hierbij wel een nieuwe koers uitgezet, mede omdat mijn hart in de zorg ligt. “We gaan een combinatie maken van hotel en zorg, waarbij het hotel nog steeds de charme blijft houden waar mijn ouders 30 jaar aan hebben gewerkt. De eerste kamers zijn verbouwd voor tijdelijke en intensieve zorg” aldus Eefje. Wat dit concept uniek maakt is dat het hotel beschikt over zijn eigen professionele zorgteam, bestaande uit een wijkverpleegkundige en 4 verzorgende IG. Daarnaast heeft het hotel zijn eigen hulpmiddelen in huis, van luxe hoog-laag bedden in boxspring-uitvoering tot tilliften om mensen comfortabel te verplaatsen wanneer zij minder mobiel zijn.

Dankzij Coach Erik kregen we een duidelijk plan!
Eefje Smit

Strand, duin en het dorp op steenworp afstand.

Dit maakt het mogelijk dat mensen in het zorghotel kunnen verblijven na bijvoorbeeld een knie- en/of heupoperatie. Terwijl Eefje een nieuwe zorg-hotelkamer laat zien vertelt ze: “Onze gasten worden volledig in de watten gelegd wat het herstel uiteraard ten goede komt. Ook als vakantie-oord voor mensen die hulpbehoevend zijn is het hotel zeer geschikt, heerlijk midden in West- Terschelling genieten van al het moois wat het eiland te bieden heeft.”

Business Development

Uiteraard krijg ik wel eens de vraag van mensen: wat doe jij nou precies? Professioneel Plannenmaker of Business Development zijn natuurlijk lastige woorden. Daarom is Zorghotel Buren een mooi voorbeeld voor mij om te vertellen waarom ik het afgelopen half jaar veel op Terschelling te vinden was.

De afgelopen maanden heeft Eefje Smit keihard gewerkt AAN haar bedrijf. We hebben nagedacht over wie nu de ideale klant zou zijn (buyer persona’s). We zijn gaan kijken wat een klant verwacht en waar een gast op welk moment behoefte aan heeft (customer journey). En de gesprekken met zowel de ouders van Eefje, Hannes en Margreet die langzaam gaan afbouwen, als ook met medewerkers en familieleden zou je misschien wel als business coaching kunnen omschrijven. Na de opening is het tijd voor het aantrekken van nieuwe klanten: lead generation.

Heel veel kopjes koffie, thee, broodjes, kladblaadjes, schetsjes, brainstormblaadjes en e-mails verder staat er nu een concept. Een concept voor de toekomst waar we met zijn allen heel trots op mogen zijn en waar we de komende maanden verder de puntjes op de spreekwoordelijke i gaan zetten.

Wat Hotel Buren echt uniek gaat maken is je eigen persoonlijke zorgplan. Het persoonlijke plan stelt het zorgteam van Hotel Buren in staat om de zorg te geven die je wenst. Hoe fijn is het als er geen zorgen zijn om de zorgverlening, maar dat er juist genoten kan worden van al het moois dat Terschelling te bieden heeft en de huiselijke sfeer van een kleinschalige hotel.

Erik heeft ons echt geholpen om samen de volgende stap te maken.
Margreet Smit

Voorbeelden

Steeds meer mensen krijgen te maken met zorg. Bijvoorbeeld tijdens een weekendje weg met de familie, dan heeft opa die zijn vertrouwde omgeving even mist wel goede zorg nodig. Of je hebt een kind met een handicap. Wie kan je dan vertrouwen bijvoorbeeld bij het toedienen van medicatie? Wat nu als je een knie-operatie hebt gehad en niet als patiënt maar als hotel gast wilt revalideren? Er zijn heel veel mogelijkheden en het zorgteam van Hotel Buren staat dag en nacht voor u klaar!

 

Of ik jouw hotel kan helpen? Dat weet ik niet. Zullen we eerst kennismaken?

Bel mij op nummer 085-4012396 of stuur een email erik@hetdagdeel.nl