Werken aan je bedrijf; maar hoe dan? BNR Nieuwsradio gast expert Erik Broekhuijsen

Vanmorgen bij BNR nieuwsradio was ik als bedrijvenexpert te gast om Remy de Jong van De Jong reclame uit Heerhugowaard te helpen met werken aan zijn bedrijf.

Je kent het wel: 101 management boeken die schrijven over werken aan je bedrijf in plaats van werken in je bedrijf. Maar hoe doe je dat dan? Hoe ga zorgen dat iedereen in je bedrijf dit snapt? Want jij sluit je niet zomaar een uurtje op in je kantoor. Nee, je bent aan het werk. Communiceren is daarom de allerbelangrijkste eerste stap.

Werken Aan Je Bedrijf - Je leest het overal, maar hoe doe je dat dan? from Erik Broekhuijsen - Het Dagdeel on Vimeo.

Als coach kom ik dit probleem vaak tegen. Je bedrijf is aan het groeien en je merkt dat je eigenlijk aan een paar dingen niet echt toekomt. De waan van de dag komt er keer op keer tussendoor. Telefoon, een email, een probleem, je rent van brandje naar brandje en voor je het weet is het vrijdagmiddag. Dat nieuwe plan wat je wilt uitwerken? Dat moet dan maar maandag. Dat netwerk event waar je weet dat er leads aanwezig zijn? Helaas gemist. Die update op de website? Het is er weer net niet van gekomen. En er liggen ook nog 2 nieuwe offerte aanvragen. Die dan nu maar eerst.

Herken je dit? Dan is het tijd om een management laag aan te brengen in jouw bedrijf!


(ING BusinessBoost bij BNR start rond 36:00)

 

Plan en overleg

Het aanbrengen van de management laag is een kwestie van communiceren!

  • vertel je medewerkers dat er wat gaat verbeteren
  • leg uit wat je van iedereen verwacht
  • geef verantwoording aan je medewerkers
  • communiceer, communiceer en communiceer!

Vervolgens ga je aan de slag met een 12 weken stappenplan.

 

12 Weken Stappenplan

Leer werken aan je bedrijf

 

Kies 1 groei-factor

Het stappenplan is 12 weken. Eigenlijk is het een seizoen. En in iedere sprint van 12 weken kies je uit 1 van de 4 speerpunten uit het KO-systeem om aan je bedrijf te werken:

  1. Leads
    zorg voor nieuwe leads om je bedrijf te laten groeien
    denk bijvoorbeeld aan inbound marketing
  2. Klanten
    geef de lead een reden om de transitie naar klant te maken
    maak een sales struikeldraad
  3. Winstmarge
    verbeter je resultaat met winstverdubbelaars
    welk product of dienst kan je bundelen?
  4. Frequentie
    geef je klanten een reden om terug te komen
    hoe gebruik je de customer journey om de frequentie te beïnvloeden?

 

PDF Downloaden

Wil jij het complete plan downloaden en toepassen op jouw bedrijf? Download dan gelijk de PDF. Print 'm uit en hang het plan voor je neus in kantoor en een kopie bij de koffieautomaat zodat je er iedere keer aan herinnerd kan worden waar je nu mee bezig bent. Het werken AAN je bedrijf.

Werken aan je bedrijf in plaats van werken in je bedrijf.

Hulp nodig om dit in jouw bedrijf voor elkaar te krijgen? Jij gaat het doen. Al begin je maar met een half uur per dag. Concrete hulp nodig van een ervaren ondernemer of coach? Neem dan contact met mij op via de mail of de telefoon:

E-mail: erik@hetdagdeel.nl

Telefoon: 085 4012396

Erik Broekhuijsen

Internationaal Bedrijven Expert ★ Groei Expert ★ Boardroom Sparringpartner ★ Gastspreker ? Training & Coaching

follow-me-linkedin

 

Vragen en Opmerkingen

Vragen en Opmerkingen

Geen Opmerkingen.

Verstuur een opmerking